Cronica de album: P.O.D. – Murdered Love

Tin minte ca la sarbatorile de iarna din 2003, singurul lucru care ma interesa era sa sa ajung la Music House din Focsani (Madalina stie ce zic) si sa imi iau mai repede self-titled-ul P.O.D, ca citisem eu prin reviste ca urma sa fie lansat. Si m-am dus…si iar m-am dus si tot nu il primisera. O saptamana am deschis usa magazinului in fiecare zi si am batut vanzatoarea la cap ca de obicei cu nemultumirea mea…pana in ziua cand in sfarsit am pus mana pe caseta cu femeia cu aripi de fluture pe coperta si toata iarna am invatat versurile mai bine ca Sonny probabil (stupid joke). Fiind unul dintre oamenii initiati in muzica grea de trupele nu-metal, P.O.D. (Payable On Death) e o formatie care nu a disparut niciodata de pe radarul meu in ultimii 12-13 ani (parca ma simt batran cand scriu cifre de astea) si mi-a aparut un zambet dubios pe fata cand am vazut ca baietii au scos un nou album. Nu s-au lasat calcati in picioare sau influentati de trendurile actuale, cum din pacate au facut multe trupe aparute pe atunci. Ei au fost mereu prezenti si au facut ce au stiut mai bine. „Crestinii” din San Diego s-au format prin 1992 si primul album a vazut lumina in 1994. Succesul a inceput cu al treilea album, cand single-ul Southtown a aratat intregii lumi cine sunt P.O.D., dar adevarata explozie a venit in 2001 (ce an pentru nu-metal!), odata cu lansarea albumului “Satellite”, care a vandut peste sapte milioane de unitati in intreaga lume. Piese ca Alive, Youth Of The Nation, Satellite sau Boom erau in heavy rotation la orice post de radio sau tv pe vremea aia si au urcat trupa in varfurile topurilor aducandu-le si cateva nominalizari la premiile Grammy. Dupa 11 ani de la “Satellite”, plecarea si intoarcerea chitaristului Marcus Curiel, inca trei albume si un Sonny Sandoval fara dreadlocks, P.O.D. a ajuns la albumul cu numarul opt. „Murdered Love” vine la patru ani de la „When Angels & Serpents Dance” si a fost inregistrat alaturi de un producator cu care trupa a mai lucrat si in trecut,Howard Benson (PAPA ROACH, CREED, SEETHER etc.) in studioul NRG din Hollywood,California.

Pe „Murdered Love” trupa imbina la fel de bine ca in vremurile lor bune cele patru stiluri principale care o defineste – rock, hip-hop, raggae si punk rock alaturi de cativa invitati de seama. Nu e un album cu multa agresivitate, hip hop-ul are o mare influenta asupra produsului final, dar cu siguranta nu va plictisti la primele auditii, cum mi s-a intamplat cu OBEY THE BRAVE, care deja a disparut din playlistul meu dupa cateva ore. Instrumentistii nu ies cu nimic in evidenta, mergand pe reteta de simplu si catchy. Chiar nu suna rau. Albumul incepe cu Eyez,o colaborare cu Jamey Jasta de la HATEBREED. Cand am vazut cine e invitat ma asteptam la o piesa mai rapida si agresiva pentru inceput de album, in schimb avem un tempo scazut dar o piesa cu nerv si greutate, un Sonny Sandoval inspirat in versuri si Jasta care ameninta „This will be the last time you’ll ever see me again„, pe un solo destul de scurt. Murdered Love, piesa care da titlul albumului il are pe refren pe un titan al hip-hopului underground din Statele Unite, Sick Jacken de la PSYCHO REALM si mai mult ca sigur te vei trezi fredonand prin casa „the day that they murdered!”. Piesa asta mi-a dat dependenta de cand am ascultat-o prima oara si urca albumul pe podium,de asemenea are parte si de un videoclip. Beautiful si Higher sunt doua piese optimiste, asa cum ii place lui Sandoval sa scrie, fara nimic special ca instrumental, poate cele mai „cuminti” de pe album, dar cu mult feeling. Ce mi-a placut la Higher a fost un vers care m-a atras foarte mult si mi-a ramas intiparit in minte,”I’ve been good,i’ve been bad,but it shows you where i’m at„.

On Fire si West Coast Rock Steady, unde avem si ultimul invitat de pe album, pe Sen Dog de la CYPRESS HILL, imi aduc aminte de primele albume ale trupei, au o tenta de party si relaxare. Pe I Am il auzim pe crestinul declarat, Sonny Sandoval, care a evitat de fiecare data injuraturile, pronuntand pentru prima oara pe album „fuck”, lucru care a devenit subiect de discutie pentru toti fanii P.O.D. pe net, mai in gluma sau mai in serios. Probabil asta va scoate CD-ul de pe rafturile magazinelor cu albume crestine, lol. Lost In Forever, principalul single al albumului, aduce un refren cu un aer epic si are un clip destul de interesant, iar Bad Boy, cu o mica influenta funk e fara discutie cea mai slaba piesa de pe intregul album. Nici nu inteleg cum de a apucat varianta finala a materialului. Aici solistul o cam da in penibil cu „I’m a bad boy, but i like good girls” sau „I’m lookin for a love that’s true, not some other hoe to do„. Poate a fost compusa in gluma, dar nu are ce cauta aici. Babylon The Murderer e in top trei cele mai bune piese de pe noul material pentru mine. Cu subiectul preferat al lui Sonny (Max Cavalera zambeste), aduce unul din cele mai bune refrenuri P.O.D. din ultimii ani si niste efecte care trebuie ascultate neaparat in casti, cred ca live va suna incredibil, cu fiecare ascultare parca devine tot mai addictive. Incheiem cu Panic And Run, partea de punk rock al albumului si cea care completeaza mai sus mentionatul top trei personal, piesa rapida si foarte catchy care ataca spalarea de creiere a mass-mediei asupra populatiei prin niste versuri foarte directe si interesante. Cu siguranta cel mai bun album din ultimele trei ale trupei si o revenire spectaculoasa dupa patru ani. Nu-metalul nu a disparut niciodata, el a fost mereu aici. Warriors rejoice!

01. Eyez (feat. Jamey Jasta of Hatebreed)
02. Murdered Love (feat. Sick Jacken of Psycho Realm)
03. Higher