Cronica de album: NEGATIVE CORE PROJECT – Spread the disease

Nu demult, bucurestenii de la NEGATIVE CORE PROJECT au lansat primul album. Era si timpul, avand in vedere ca trupa are ceva vechime in scena underground. In urma cu patru sau cinci ani, cand am vazut primul concert al formatiei numita pe-atunci TARANTULA, piesele nu mi-au spus mare lucru. Metale zgomotoase si cam atat. Intre timp, trupa si-a schimbat numele si aproape toata componenta. Toate aceste schimbari majore nu au facut decat sa aduca un vibe foarte bun pentru  NCP, care a inceput sa devina una din trupele care fac cinste scenei metalice de la noi.

Am asteptat asadar sa  ascult albumul “Spread the disease” si pot spune ca am ramas placut surprinsa dupa primele ascultari. Prima parte a materialului discografic contine piese din perioada veche a trupei. Modernizate, cu mici schimbari pe ici pe colo, piesele suna foarte bine, chiar daca uneori se simte o oarecare liniaritate a ritmurilor. Nu pot sa nu remarc o evolutie foarte rapida, in bine evident, a vocalului, Filip, care de multe ori salveaza anumite pasaje repetitive. Squeeluri, growl-uri si scream-uri super faine, ce mai?!

De pe prima parte mi-au atras atentia Motherfucker si Symbolic, piese foarte catchy, cu niste riffuri chiar inspirate. Ce apreciez foarte mult la acest album e ca exclusiv fiecare piesa are foarte mult groove si forta. Balansul asta prinde foarte bine in death metalul modern si mai ales in prestatiile live e chiar tot ce trebuie. Dintre piesele noi cea mai reusita este, dupa parerea mea, Unholy, despre care as putea spune ca are miezul stilului caracteristic  NEGATIVE CORE PROJECT. Mi-a placut foarte mult si Psalm of Mockery, compozitia care a fost aleasa pentru promovarea albumului. Breakdown-uri puse acolo unde trebuie si parti vocale impresionante.

Am remarcat si ceva minusuri, la albumul asta. Mai concret unul, dar care pentru mine este important. Chiar daca piesele au un potential foarte mare, sunt trase in jos de o productie care lasa de dorit. Pe pasajele instrumentale mai incarcate, tobele sunt foaaaarte compresate si astfel se pierd multe sonoritati care ar fi fost chiar interesante. Din cauza asta anumite piese suna foarte incarcat si neclar, este mai degraba un sound murdar care nu face decat sa scada calitatea albumului.

Pe final pot spune ca “Spread the disease” este un album care merita ascultat, iar NEGATIVE CORE PROJECT promit multe si tind sa cred ca pe viitor treaba va merge tot mai bine.

01. Rotten
02.Blood God