Cronica de album: Negative Core Project – Silence Is Betrayal

Silence_Is_Betrayal

Au trecut cativa ani de cand ii ascult pe baietii astia si cred ca nu mai e cazul sa mentionez ca sunt fan-boy Negative CORE Project. Initial nici nu aveam idee ce canta, pana cand in cautare de o sala de repetitii am ajuns in sala lor; curiozitatea m-a facut sa ascult noul lor albumul (at that time) Spread the Disease – din momentul ala s-au putut lauda cu un fan in plus.

La putin timp am aflat si de Apa Sambetii, un proiect al unuia dintre chitaristii Negative CORE Project (Mihai Dinca); proiect care mi-a distrus mintea la acea vreme. Ma rog, detalii despre trecutul meu legat de muzica din jurul Negative CORE Project, not important – dar ceea ce este important este ca baietii astia s-au mai agitat inca odata si au scos un album nou, despre care eu, de-abia acum scriu (stiu, I’m a lil’ late).

Noul album Negative CORE Project se numeste Silence is Betrayal, contine opt piese, mult groove, multa agresivitate si multi nervi. La prima ascultare am simtit ca mixul chitarilor de pe album nu are acelasi volum ca pe Spread the Disease, dar dupa repetate ascultari am inteles de ce au ramas cu varianta asta; e una mult mai echilibrata, care pune accent pe bass si pe sound-ul cu ‘greutate’.
In Silence is Betrayal se poate observa o evolutie a pieselor, din punct de vedere compozitional (cel putin pe pe pasajele poliritmice), dar totusi as fi vrut sa fiu surprins un pic mai mult de atat – ceva nebun rau nu ar fi stricat. Oricum, albumul asta le are pe toate, god damn groovedowns (I’ll take credits for this word!), fast-tight-agressive crazy riffs, punchy bass & drums, society related lyrics si dubiosenia aia de voce clean-ish (care m-a speriat asa un pic).
Printre piesele care atrag imediat atentia se afla Come With Me If You Want To Live (pentru intro-ul ala doom-ish si refrenul ala catchy), Global ShutDown (un outro cam epic), si Walking Among Giants (riff-ul ala, o sa va dati seama care). Oricum, nu exista piesa care sa redea mai bine sufletul albumui, asa ca va invit sa ascultati Silence is Betrayal sa intelegeti cu adevarat cat de grava e trupa asta! Eu dau nota 9 pentru Silence Is Betrayal, doar pentru ca stiu ca Negative CORE Project poate SI mai bine!(albumul viitor o sa ia tot 9! :)) )

Also, baietii au lansat si un videoclip acum cateva luni, check it out! Ca nota de incheiere, mergeti sa ii vedeti live, sa vedeti cohones, skills and chills.

Comentarii - “Cronica de album: Negative Core Project – Silence Is Betrayal

1. Mulțam fain de recenzia favorabilă! 🙂 Îmi cer scuze tuturor vegetarienilor heterosexuali…