Cronica de album: Nails – Abandon all Life

Se pare ca mi-am facut un obicei prost de a scrie pe acest site din an in Paste si doar atunci cand apare ceva care ma impresioneaza cu adevarat. Ultima mea cronica o puteti vedea aici. Albumul de fata nu este nou, dar fiind un impatimit al genului grindcore, el nu merita ratat, iar o cronica este imperios necasara. Astazi vom scrie despre californienii de la Nails, o formatie pe care eu am descoperit-o recent. Formatia mi-a dat cu adevarat acea doza de adrenalina de care am nevoie cand ascult asa ceva, de a ma urca pe pereti sau de porni un mosh de unul singur :P.

Ultima oara cand am intalnit o asemenea masinarie de tocat carne, cu riff-uri abrazive si sectie ritmica de neiertat a fost la Blockheads (FR) si Dead in the Dirt (SUA). Toate cele trei trupe au scos albume naucitoare in 2013, deci se pare ca a fost un an bun pentru grindcore. Pe cei din urma trebuia sa-i vad la Obscene Extreme, dar din pacate s-au retras cu ceva timp inainte de a incepe festivalul.

Nu o mai lungesc si revin la Nails. Se pare ca aceasta trupa este pe val de ceva vreme si se bucura de un adevarat succes dupa ultimul album lansat, cu toate ca nici materialul discografic precedent nu a fost mai prejos („Unsilent Death”). Are doar 17 minute, tipic pentru o trupa care se incadreaza in aceast gen muzical, dar are tot ceea ce ii trebuie pentru a te hrani si a-ti alimenta/linisti furia adunata.

Pe langa toate partile de traforaj agonizant, avem bucati balansate sau lente spre finalul albumului, toate completate de o voce imbracata cu un usor drive (gen Rotten Sound), pentru a oferi cat mai bine acel „evil” necesar. Cel mai bine zic este sa va convingeti chiar voi despre ce este vorba si sa-i dati o sansa albumului in playlistul vostru zilnic. Intr-adevar, trupa nu aduce nimic nou genului, dar un asemenea album este tot timpul binevenit pentru orice fan de muzica intensa.

01. In Exodus
02. Tyrant
03. Absolute Control