Cronica de album: LINKIN PARK – Living Things

Acum vreo doispe’ ani de zile, butonand tv-ul dupa clipuri LIMP BIZKIT si KORN, mi-au atras atentia niste baieti vopsiti pe cap, suparati maxim intr-un fel de canal din oras. One Step Closer se numea piesa, LINKIN PARK baietii rai vopsiti. A doua zi dimineata am reusit sa gasesc in magazine si primul lor album, “Hybrid Theory”, care avea sa fie unul din cele mai marcante albume din intreaga mea copilarie. Pot spune ca au contribuit stilistic decisiv la multe alte trupe infiintate in urmatorii ani. Dupa 12 ani, mii de concerte pe cele mai mari stadioane si arene ale lumii, peste 50 de milioane de albume vandute, headlineri la festivaluri ca Rock Am Ring sau Download, una din cele mai mari trupe din lume a ajuns la al cincilea album de studio.
Intitulat „Living Things „, acesta vine la aproape doi ani de la precedentul sau „A Thousand Suns„. Lansat pe 20 iunie 2012 in Japonia si in saptamanile urmatoare in restul lumii, albumul a intrat direct pe locul intai in topul Billboard cu peste 223.000 de copii vandute in prima saptamana doar in SUA si dupa cum au declarat chiar membrii trupei, e o combinatie de elemente a celor patru albume lansate pana acum cu un sound fresh ce va multumi atat fanii vechi cat si noi ai trupei. Ca si ultimele doua albume, acesta a fost produs de liderul si „creierul” din spatele brandului LINKIN PARK, Mike Shinoda, alaturi de poate cel mai cunoscut producator al momentului, Rick Rubin (SLAYER, RED HOT CHILI PEPPERS, BEASTIE BOYS, etc.) in studiourile NRG din Hollywood si compus in decurs de un an „on the road”.
Dupa ultimele doua materiale in care baietii au luat-o cu totul intr-o alta directie si pe care am gasit doar cateva piese care sa imi placa, nu ma asteptam la mare lucru, dar se pare ca m-am inselat si ma bucur foarte mult. Nu il pot compara cu nici unul din cele patru albume anterioare, nu are agresivitatea primelor doua si nici slabiciunea urmatoarelor. Nu va asteptati la o intoarcere la radacinile nu-metal, probabil nici nu o vor mai face vreodata sau la parul albastru si hainele largi cum multi spera, dar pot spune ca avem un LINKIN PARK reinventat, cu cel mai bun produs de la “Meteora” incoace si indreptat spre o directie buna cred eu. Baietii au renuntat la temele politice sau despre al cel de-al doilea razboi mondial si au abordat o tema mult mai personala pe intregul album, specifica perioadei 2000-2003, cu linii melodice asezate excelent, versuri despre oameni, relatii, ceea ce ii inconjoara, despre “living things”, cantate in refrene epice, in piese cu multa ambianta si emotie, per total un album foarte atmosferic si melodic. Sunt imbinate elemente din rock alternativ si hip-hop pana la electronic si dubstep, dar fara sonoritati grele sau agresive, lucru la care inca mai speram si am fost din nou dezamagit.
Duo-ul Chester – Mike  isi demonstreaza mai mult ca oricand calitatile vocale – avem mai multe parti de hip-hop din partea lui Mike in comparatie cu ultimele doua materiale, ceea ce e un plus pentru fanii vechi ai trupei. Ce am remarcat e ca in ultimii ani LINKIN PARK sta mai mult in trei oameni, cei doi vocali alaturi de DJ Hahn care a devenit instrumentistul principal in trupa alaturi de pianul lui Shinoda… bassul, tobele si chitara fiind destul de in spate, cu un sound digital sau uneori chiar inexistente. Albumul are 37 de minute concretizate in 12 piese, care curg ca o poveste foarte frumos spusa, cele mai bune fiind Lost In The Echo, cu care incepe albumul, urmata de In my remains, Burn it down, Roads Untraveled si I’ll be gone unde il avem invitat si pe multi-instrumentistul canadian Owen Pallett. Toate aceste piese dau un aer foarte epic intregului material. Victimized e o piesa care se vrea cea mai agresiva dintre cele noi, dar personal o consider cea mai slaba si nu ii vad locul acolo. LINKIN PARK si-a demonstrat inca odata creativitatea si ca fiecare album lansat, poate fi diferit in felul lui. Trupa aduce un sound nou fanilor si pietei muzicale, fiind una din trupele nu-metal de la inceputul anilor 2000 care a reusit sa creasca de la an la an, indiferent de ce trenduri au aparut si disparut. Daca esti deschis spre noi orizonturi muzicale si ai gasit ceva care sa iti placa pe toate celelalte albume, cu siguranta o sa iti placa si “Living Things”. Daca nu esti familiarizat cu muzica lor, nu spune nu, ai putea avea o surpriza.

01. Lost In The Echo
02. In My Remains
03. Burn It Down