Cronica de album – L.O.S.T. – „Live At Metalhead Meeting 2013”

E o experienta interesanta sa asculti un album live – experienta devine cu atat mai interesanta cu cat trupa este si parte a scenei metal romanesti. Am decis astfel sa ascult “Live At Metalhead Meeting 2013”, material discografic al celor de la L.O.S.T. Un compendiu de 18 piese, inregistrate la evenimentul din titlu albumului, care a avut loc in septembrie 2013 si la concertul din septembrie 2012, sustinut in clubul brasovean Rockstadt.

Stiu, suna ciudat, dar imi place sa scriu cronici pentru trupe ale carui gen nu e tocmai unul preferat de mine. E mai cinstit, mai fair play… asa vad eu lucrurile! Printr-o inductie simpla, se poate intelege ca melodic death metalul nu e genul dupa care sa intru in transa prea repede. In aceasta zona stilistica se poate incadra lejer si trupa L.O.S.T. – mai precis e tot ce trebuie: groh, riff-uri aggressive si omniprezenta clapă cu iz gothic. Dupa ce am ascultat integral albumul, senzatia care mi-a ramas a fost de – “concert old school” – e clar, baietii se incadreaza unde trebuie pe felia “scolii vechi a metalului”, idee apreciata de multi ascultatori ai sonoritatilor extreme din Romania. E atmosfera, e metal, ce mai vrei?!

Ajung la un punct pe care eu il consider slab, mai precis la faptul ca pe album sunt noua piese, dublate (varianta de la Metalhead Meeting si cea din Rockstadt). Din perspectiva mea, e putin cam mult, obositor si fara rost. Era de-ajuns sa mi se ofere doar o varianta de live a pieselor – ca ascultator, am pretentia ca ma pot prinde din prima.

Piesele L.O.S.T nu sunt caracterizate nici de complexitate, nici de originalitate. Au insa puterea de a transmite ceea ce trebuie, cum trebuie. Atata timp cat o piesa are un mesaj care ajunge la mine, e din start castigatoare. Apreciez muzica sincera, apreciez muzicianul care-mi transmite daruire atunci cand se afla pe scena. Ca L.O.S.T. ar mai avea mult de lucru pana la perfectiune, e o cu totul alta poveste.

1. Independent (Live at Metalhead Meeting)
2. O viata (Live at Metalhead Meeting)
3. Becoming a Lie (Live at Metalhead Meeting)