Cronica de album: Knuckledust – Bluffs, Lies and Alibis

UK Hardcore. Despre asta e vorba azi… si nu ma refer la mult mediatizatii Your Demise ci la una dintre trupele veterane ale scenei hardcore britanice… Knuckledust, cu cel mai nou album al lor, “Bluffs, Lies & Alibis” lansat in luna august 2012 prin casa de discuri GSR Music. Knuckledust a fost formata in 1996 in Londra si dupa cum multi spun, a fost o influenta foarte puternica asupra trupelor hardcore britanice care au aparut dupa aceasta, muncind foarte mult pentru a se pastra la un nivel inalt timp de atatia ani. Au cantat in intreaga lume si au impartit scena in turnee cu nume ca Misfits, Suicidal Tendencies, Ignite, Madball, Shattered Realm… si un lucru destul de unic in muzica asta, formatia are acelasi line-up de la infiintare. In 2012 trupa a ajuns la al saselea album de studio.

“Bluffs, Lies & Alibis” a fost produs alaturi de Igor Wouters (Backfire, Born From Pain, Madball) iar trupa isi descrie munca ca “It isn’t for the glory, it’s for the spirit”… si nu cred ca avem motive sa nu ii credem.

Intregul material se incadreaza in stilul clasic hardcore-punk – streetpunk, sau cum se mai descriu chiar ei.. “too punk for hardcore… too hardcore for punk”. Sincer sa fiu noul material nu m-a dat prea mult pe spate, nu vreau sa ma repet in descrieri pentru ca probabil v-ati dat deja seama despre ce e vorba, e exact acel sound comun al trupelor de gen si nu mi se pare ca iese foarte mult in evidenta, poate cu tonul de bass foarte taios, vocea un pic ragusita a lui Pierre sau piesa care da numele albumului. Nu are acel nerv care te face sa darami clubul, pe care l-am descoperit la Backfire, dar nu e deloc nici un album rau sau de trecut peste. Fiind la randul meu vocalist, sunt intotdeauna interesat de liniile vocale si versuri… iar in cazul de fata pe o mare parte din album m-am simtit ca si cum as asculta ceva grup sau artist hiphop roman de la sfarsitul anilor 90’… “we all got families and kids to feed, in this so called community, no jobs no opportunities, and food does not come cheaply”.  Nu zic ca e ceva neaparat rau in asta… sunt propriile lui trairi si probleme, nu pot judeca asta, dar personal mi s-a cam luat de genul asta de versuri si atata “saracie”, o aud la co-nationalii nostri de prea multi ani deja, prea multa “plangere de mila” nu duce nicaieri bun. De altfel putem auzi versuri despre problemele societatii si a strazilor din UK sau falsitatea umana. Nu cred ca pot exista cronici obiective, totul e subiectiv cand vine vorba de genul asta de chestii oricat ar refuza unii sa creada… iar albumul asta nu e unul excelent nici pe departe, dar nici rau, sau poate am ascultat eu prea multe trupe hardcore si deja nu mai fac diferenta intre mare parte dintre ele. Nu o sa il supraevaluez in nici un fel, cum fac majoritatea romanilor cu muzica in general, indiferent ca din tara sau de afara… sunt satul sa vad pe net „maaama genial cum suna!” … cuvintele „genial” sau „epic” deja incep sa nu mai aiba nici un fel de valoare. Toti suntem zei. Anyway, Knuckledust e o trupa ok intr-un ocean de formatii hardcore care nu prea se straduiesc sa iasa din „rutina si monotonia” genului daca ii pot spune asa … indiferent cat de bine ai da in tobe sau chitari… putine trupe reusesc sa treaca de bariera aia. Zic ca merita sa ii dati o sansa… intotdeauna puteti descoperi lucruri noi. Sa inchei totusi cu ceva care mi-a placut… ” when sufferation’s at an all time high, those who can’t afford to run, are the first to die!”  True words.

01.Don’t Fear Their Lies
02.Spill The Hate
03.Barbed Wire Noose