Cronica de album: KILL DEVIL HILL – „Kill Devil Hill”

KILL DEVIL HILL…nu,nu e vorba de oraselul din North Carolina, ci de supergrupul care a imprumutat numele acestuia. Prin 2011, in sud-estul Statelor Unite ,acolo unde muzica e atat de frumoasa, Vinny Apice (DIO, BLACK SABBATH, HEAVEN & HELL) i-a propus lui Rex Brown (DOWN, PANTERA) sa traga bassul pe cateva idei pe care acesta le avea inregistrate. Tot ce mai lipsea era un bassist,trupa fiind deja completata de Mark Zavon (WASP, RATT, 40 CYCLE HUM) la chitara si vocalul Jason „Dewey” Bragg (PISSING RAZORS). Daca va intrebati cum suna ei…imaginati-va o combinatie perfecta intre DOWN, ALICE IN CHAINS si BLACK SABBATH. In 2012 a fost lansat si albumul de debut, care poarta numele trupei si e poate una dintre cele mai frumoase surprize de anul asta, promovat si printr-un videoclip la piesa Strange. Cand am auzit ca dupa plecarea din DOWN, Rex Brown are o noua trupa, eram sigur ca va fi ceva grandios, pana la urma toate trupele prin care acesta a trecut au ajuns de legenda .Pot sa spun ca baiatul asta a dus bassul la un nou nivel pe album, dupa prima ascultare nu am putut zice decat…”hear that fuckin’ bass!!!” Nu mai zic de sectiunea ritmica monstruoasa dintre bassist si tobar, un slow groove de vis, care dainuie pe intreg materialul. E poate cea mai buna treaba pe care a facut-o Rex de prin 2000 incoace, alaturi de un tobar care nu mai are nevoie de nici o prezentare. Mark Zavon e un chitarist mai putin cunoscut, cu un talent enorm care asteapta sa fie descoperit de intreaga lume, riffuri si solouri memorabile, momente melodice, influentat de chitaristi ca Zakk Wylde, Tony Iommi sau Dimebag, dar in nici un caz o copie al unuia din cei mentionati. E omul potrivit la locul potrivit. Jason „Dewey” Bragg, ca si chitaristul, un vocal nu atat de cunoscut publicului larg, suna exact ca un hibrid intre Layne Staley si Phil Anselmo. Acesta impresioneaza prin linii de voce excelente si complexe, lirica, dar si refrenuri armonioase. Demonstreaza astfel de ce canta alaturi de niste muzicieni atat de mari. Ca si productie e un album perfect, foarte dinamic. Nu am reusit sa aflu cine i-a ajutat in studio sau daca ei s-au ocupat de materialul finit, dar totul suna ca la carte. O trupa careia nu ii e rusine cu influentele pe care le are, de la heavy metal si southern pana la sludge sau grunge, folosindu-le sa isi faca un sound cat mai coeziv, acea imbinare intre old school si modern ideala. Cinci oameni care se folosesc intr-un mod cat mai bun de experientele din trecut si se completeaza perfect intr-un album care chiar aduce ceva fresh muzicii actuale, acel groove old school si melodicitate pe care multi le-au uitat. Parca ar fi mers totusi si o piesa-doua mai rapide si agresive care sa iti puna un pic sangele in miscare, lucru care te face intr-un fel sa vrei mai mult de la album, nefiind un material „ear-bleeding”. Daca era lansat prin 1994, garantat era considerat un clasic al genului pana in momentul de fata, dar nici de acum incolo nu e prea tarziu. Un debut solid al unei trupe de care vom mai auzi cu siguranta pe viitor si nici nu ma indoiesc ca va deveni o forta in muzica in anii ce urmeaza. Mai multe nu vreau sa spun despre KILL DEVIL HILL, prefer sa va las pe voi sa descoperiti intregul material si poate sa aud si niste pareri apoi…asa ca urcati-va in prima camioneta veche pe care o gasiti, bagati KILL DEVIL HILL si conduceti pana la cea mai apropiata mlastina, iar acolo puneti pe repeat.

01. War Machine
02. Hangman
03. Voodoo Doll