Cronica de album: H8 – Gri

gri h8

Doua decade de lupta sau H8 at their best

Am ascultat cel mai recent material discografic al baietilor de la H8, intitulat „Gri” si am ajuns la o concluzie: piesele astea ar trebui sa ne devina imn, noua, generatiei care ne apropiem de 30 de ani. E impulsul perfect pentru oamenii care incep sa se trezeasca la realitate, pentru tinerii nebuni care pana acum s-au infruptat doar din ambrozia lipsei de responsabilitate. E medicatia impotriva sindromului resemnarii, care ne ameninta tot mai mult, pe fiecare dintre noi.

Cred ca nu mai are rost sa fac vreo prezentare, pentru ca H8 e o trupa de veterani, de pionieri a miscarii hardcore romanesti. Baietii astia au construit timp de 20 de ani o poveste foarte misto – piesele lor au fost coloana sonora pentru o generatie care a crescut intr-o societate gaunoasa, pentru o generatie aflata intr-o relatie toxica cu un sistem corupt si ciobit.

Albumul „Gri” cred ca este incununarea unei cariere si marcarea maturitatii acestei trupe – e cu adevarat un material de colectie pentru orice ascultator de hardcore.

Mereu am avut impresia ca hardcore-ul, prin simplitatea lui, poate limita o trupa din punct de vedere muzical, neramanand decat alternativa unei parti lirice originale. Iata ca H8 este o fericita exceptie de la regula: nu am gasit clisee muzicale pe acest album – totul este extrem de fresh si elaborat. Fiecare piesa are o identitate proprie, teme de chitara foarte bine gandite, puse exact la locul potrivit si o sectie ritmica excelenta. Anumite pasaje mi-au adus aminte de perioada de inceput Biohazard, un hardcore punk imbinat cu pasaje extrem de agresive.

Am regasit un sound care-ti sparge capul de la prima ascultare si te face sa pui pe repeat fiecare piesa.

Din punct de vedere liric, cred ca e unul dintre cele mai puternice si directe materiale care au fost lansate pana acum in undergroundul romanesc.Mesajul H8 nu lasa loc de menajamente, loveste fara mila in principalele tare ale societatii romanesti si iti da acel boost necesar pentru lupta.

Am cautat partile negative ale acestui material….nu am reusit sa le gasesc. De ce? Atunci cand mesajul si povestea din spatele muzicii sunt atat de misto, nu exista vreo sansa sa apara vreun defect. Muzica H8 e de fapt tovarasie, prietenie si unitate. Ceea ce ar trebui sa fie litera de lege pentru intreg undergroundul romanesc. Felicitari baieti!

Ionuț Cosmineanu (Aliosha) – voce
Marius Neagu (Văru`) – voce
Călin Răduță – chitara