Cronica de album: FOR THE WICKED – „Trust your heart”

For The Wicked - Trust your heart

For The Wicked….o trupa relativ noua in peisajul underground romanesc, EP lansat nu demult, genul muzical: „metalcore modern” dupa cum se autodescriu. Cei cinci baieti din Cluj sunt membri activi sau fosti din trupe ca 13 Rituals, Guerrillas, Dirty Shirt, Divided By Perception, Skullps sau Band for Rent.

Trebuie sa fiu sincera inca de la inceput, e o provocare pentru mine sa scriu despre genuri care nu ma conving. La ce ma refer cand spun asta? Nu vreau sa generalizez, dar metalcore-ul include, pentru mine, o serie de trupe pline de pustani absolut sinistri si ridicoli, care vor sa para duri si sa impresioneze pustoaice fascinate de screamurile agresive sau de flashurile imense din urechile trupetilor. O muzica care nu ma face sa cred „agresivitatea” sau „furia”….oricum, am senzatia ca sunt minoritara, avand in vedere ca stilul asta si-a adunat o masa considerabila de fani, asa ca parerea mea umila poate fi trecuta cu vederea.

Inchizand paranteza, trec direct la subiect. Pareri despre EP-ul „Trust Yout Heart” – trei piese, le-am ascultat si….surprinzator, m-au adus la ganduri mai bune decat cele pe care vi le-am descris mai sus. Clar, nu ma impresioneaza foarte mult, dar apreciez ca e un material foarte dinamic… Trei piese echilibrate, usor de retinut, cu o combinatie foarte bine conceputa intre brutal si melodic. De multe ori am ascultat trupe de genul care pica foarte usor in ridicol din cauza trecerilor total neinspirate de la brutal la melodic si invers.

„Betrayed” e clar piesa care ar putea castiga detasat titulatura de „piesa de rezistenta”. Riff-uri grele si ritmuri numa’ bune de un „pogo” agresiv. La capitolul productie chiar nu am ce comenta – ireprosabil….suna de numa’! Oricum, avand in vedere ca materialul a fost masterizat de Joey Sturgis, cunoscut pentru „finisarea” albumelor celor de la Asking Alexandria, Emmure sau The Devil Wears Prada, e clar baietii din Cluj au mers la sigur pentru un rezultat promitator.

For The Wicked e clar pe calea cea buna…baietii sunt la inceput de cariera si se vede ca nu se multumesc cu putin. Au toate ingredientele pentru a ajunge apreciati pe „felia” lor…vibe, atitudine, piese compuse bine…si da, pentru mine e un mare pas sa ajung sa pot asculta un material „metalcore” pana la capat si sa am si vorbe bune pe final.

Concluzia? Un material de debut inchegat, o carte de vizita perfecta pentru o trupa care clar porneste cu dreptul pe un drum nu tocmai usor, avand in vedere ca in genul abordat de ei linia dintre calitativ si ridicol poate fi de multe ori foarte subtire. Sunt tare curioasa sa vad ce pot si live, abia atunci as putea sa am o imagine mai bine definita despre ei. Pana atunci, numai de bine…

1.Betrayed

2.I Will Never

3.Lost and Found