Cronica de album: DECEASE – Exhort to obliterate

In ciuda faptului ca e o trupa noua in undergroundul romanesc, Decease, trio-ul thrash metal din Cluj, a dovedit in cei doi ani de existenta ca indiferent de trendurile muzicale care apar pe parcursul anilor, metalul de calitate ramane nestirbit.

La inceputul acestui an, trupa a lansat primul material discografic intitulat „Exhort to Obliterate” – album ce are alura unui mic compendiu autohton al trv kvltness-ului de la inceputul anilor ’90 as putea spune. Materialul are piese dinamice, care nu plictisesc nici macar ascultatorii neavizati intr-ale metalelor furioase. Este o imbinare de piese compuse din riff-uri de chitara catchy, cu solo-uri extrem de rapide si o sectie ritmica tumultoasa…ce mai?! ingredientele perfecte pentru un album thrash „ca la mama lui”.

Ascultand albumul celor de la Decease, mi-am amintit intr-o oarecare masura de perioada de inceput a celor de la Sepultura sau de nemtii de la Kreator. Mi-au atras atentia Boiling Hatred, Exhort to Obliterate si Atrocious Deeds, piesa cu Andy Ghost in rol de special guest. De ce-mi plac? Pentru ca au acel iz de „back to the roots”, la originile thrash-ului salbatic, nealterat in nicio masura de „artificii” sau demonstratii de potenta muzicala care de multe ori in acest subgen nu-si au nicicum locul.

„Exhort to Obliterate” nu este un album iesit din comun, nu reinventeaza „roata”, insa constituie o portie sanatoasa de thrash care nu te lasa sa respiri de-a lungul celor aproape 29 de minute. Este acea doza de adrenalina care te poate teleporta direct in perioada de glorie a metalului „raw”. Apreciez faptul ca inca mai exista trupe care nu vor sa fie „la moda” si dimpotriva, duc inainte stindardul unei epoci care a nascut legende.

01. Decline
02. Mentally Infested
03. Boiling Hatred