Cronica de album: BORN FROM PAIN – The New Future

BORN FROM PAIN…avem aici poate cea mai mare si apreciata trupa hardcore europeana a ultimilor ani. De la infiintare, mai precis din 1997 si pana acum trupa a bifat turnee din SUA pana in Japonia alaturi de nume ca HATEBREED, MADBALL, SICK OF IT ALL sau TERROR. Originari din Heerlen, Olanda, baietii au ajuns la cel de-al saselea album de studio si la al doilea cu Rob Franssen la voce, personaj mai dur cu realitatea si mai sigur pe el ca niciodata atat pe album, cat si pe scena. Acesta a trecut de la bass la microfon dupa plecarea din trupa a fostilor vocali Che Snelting si Kevin Otto. „The New Future”, album promovat si in Romania prin doua concerte in Bucuresti si Cluj, vine la patru ani de la predecesorul sau, „Survival”. Voi fi subiectiv cu cateva noi elemente care nu sunt tocmai pe placul meu imbinate in noul material. In prima parte avem un hardcore brut, curat si direct, straight in your face, cu o voce scoasa mult in fata. „Occupy,rise or die! change change!„,”…we believe in a better future!„, „remember, remember, the fifth of November, Gunpowder Treason and Plot” (o piesa despre evenimentul din 1605 ramas in istorie ca Guy Fawkes Night), sunt versuri care indeamna la protest, la o schimbare a societatii bolnave din zilele noastre, a politicii infecte, o stopare a minciunilor si mizeriei cu care suntem hraniti si amagiti in fiecare zi. Sunt strigate de revolta pentru un nou viitor, poate mai bun, asa cum spune si titlul albumului, tema care persista pana la finalul materialului. Change Or Die, Never Walk Alone, Reap The Storm si American Treason sunt piesele cele mai solide, care tin tot greul in spate daca pot spune asa, pentru ca de la jumatatea albumului se strica treaba si apar noile elemente de care am spus mai sus, care personal nu ma incanta absolut deloc si nu inteleg ce cauta in soundul BORN FROM PAIN. Pe anumite pasaje destul de lungi, dispar chitarile agresive si apar sintetizatoarele si chiar un drum-machine, strop de industrial care strica tot farmecul pieselor, cu acelasi puternic mesaj antipolitic, dar fara greutatea soundului cu care ne-am obisnuit. Poate au vrut sa faca un album conceptual sau au considerat ca se imbina ok cu ceea ce vor ei sa transmita, nu am de unde sa stiu, dar mie imi lasa un gust destul de amar. In anul in care sarbatoresc 15 ani de cariera au preferat sa lanseze „The New Future”, in concordanta cu mesajul anti-politic si anti-capitalist de pe album, independent si gratuit la download fanilor chiar pe pagina lor de facebook. Materialul va avea parte si de o lansare in format fizic in data de 29 iunie 2012, pentru colectionari. E un album destul de scurt, are aproximativ 20 de minute si cu toate minusurile aferente, merita din plin ascultat.

01. Change Or Die
02. Never Walk Alone
03. Reap The Storm