Cronica de album: Blockheads – This World is Dead

N-am mai scris de multa vreme, dar se pare ca moment mai oportun pentru acest lucru nici nu puteam sa gasesc. Anul trecut un bun prieten de-al meu care a fost la Obscene Extreme mi-a recomandat o formatie care dupa parerea lui a rupt normele live. Trupa a cantat pana la epuizare intr-un nerv constat. Vorbim despre Blockheads din Franta, membrii fiind originari din orasul Nancy/Marbaches, care in luna ianuarie a lansat cel de-al cincilea album al carierei… si… CE MAI ALBUM ! Se numeste „This World Is Dead” si n-am decat cuvinte de lauda pentru cei patru membri Blockheads, pentru ca au reusit sa scoata albumul perfect din punctul meu de vedere.

Se pare ca francezii sunt din ce in ce mai impunatori pe scena internationala a metalului, fie ca vorbim de Gojira sau Benighted. Ii putem alatura fara nicio discutie si pe cei de la Blockheads, pentru ca nu au cum sa dezamageasca. In muzica lor se pot simti in mod evident influente Nasum cat si Napalm Death, iar acesta nu poate fi decat un lucru bun, deoarece vorbim de cele mai prolifice formatii de pe acest segment muzical. Compozitiile lor sunt extrem de intense, te lasa fara rasuflare de-a lungul celor 25 de piese scurte si taioase, parca menite sa te lase cu urechile sangerande si cu un zambet pe fata.

Pentru mine sectia ritmica este extrem de importanta, iar francezii stau foarte bine la acest capitol – blast beaturile sunt intr-un mare fel executate, multe ruperi de ritm imbinate perfect cu pasajele d-beat caracteristice. Chitaristii aduc multa creativitate si diversitate pieselor, iar temele apasate si balansate dupa cum sunt prezente in compozitiile Pro-Lifers sau finalul piesei Follow The Bombs aduc si mai multa coloratura albumului. Partea vocala as rezuma-o ca fiind una isterica si brutala, alaturata perfect liricii suparate si protestatare asupra a tot ce inseamna consumerism, lumea a treia, saracie, razboaie, media si tot c*****l pe care-l inghitim zilnic in mod involuntar.

Se pare ca anul 2013 a inceput cu o surpriza mare pentru mine si in final nu pot decat sa-i laud inca odata pe francezii de la Blockheads, absolut sariti de pe fix, pentru acest album de o intensitate rar intalnita. Sper ca in viitorul apropiat sa am ocazia sa-i pot vedea si live.
Recomandat fanilor Nasum, Napalm Death, Rotten Sound si Wormrot.
Piese de referinta: TOATE.

01.Deindividualized