Cronica de album: Aura – The Rock Chick

Fara nicio legatura cu ceea ce voi scrie mai jos, trebuie sa stiti din start ca imi plac la modul cel mai sincer piesele regretatei Laura Stoica…la fel si ale dramaticei Dida Dragan!

Bun, acum sa intru in subiectul care ne intereseaza. De ceva saptamani am tot vazut vuind retelele de socializare si nu numai cu tot felul de pareri pro si mai mult contra despre trupa Aura. Initial, la auzul numelui, n-am avut nicio reactie…nu-mi rezona nicicum numele. Apoi am vazut niste poze cu membrii trupei si mi-am adus aminte ca in urma cu vreo patru ani am mai vazut-o pe tipa aia undeva, mai precis la concursul Maximum Rock. Am cautat in cotloanele memoriei si mi-am reamintit ca in vremea aceea Aura Danciulescu canta in trupa Stillborn si la fel ca si-acum, a cunoscut gloria si a iesit castigatoare-n competitie. Nu am ascultat niciodata vreo piesa de-a lor si chiar am fost curioasa sa vad si eu care-i treaba cu AURA si ce e atat de special in trupa asta, de tot comenteaza lumea in stanga si-n dreapta.

Am luat astfel albumul la ascultat si dupa prima piesa m-am amuzat. Am zis, hai sa continui ca poate e doar rodul imaginatiei mele…de la o piesa la alta, treaba devine tot mai grava. Vin imediat cu explicatii si detalii! Am aflat apoi ca sunt oameni care asculta si apreciaza muzica asta pe bune si apoi m-am intristat….m-am intristat sa vad ca unii sunt chiar formatori de opinii in scena muzicala romaneasca si spun ca Aura e o trupa demna de luat in seama, o trupa etalon pentru Romania.

Materialul se numeste „The Rock Chick” si e o adunatura de zece piese care mai de care mai „rock”, pentru ca daca ma intreaba cineva in urma ascultarii, ce gen muzical abordeaza Aura, voi spune simplu: rock!…doar are chitari electrice si solo-uri!

Hai sa vin si cu explicatii pentru ce am zis mai sus: 1. Doamna Aura Danciulescu are o voce de nivel mediocru spre slab, pe care numai autotune-ul o poate salva, slava Domnului ca avem tehnologie!

2. versurile pieselor sunt…..intr-un mare fel. Dau doar un scurt exemplu: piesa “Suflet de lup”. Prima strofa: “Ia-ma de mana, numai impreuna / Urlam la luna plina vinovati fara de vina” sau “Oh, gheara de lup, din gat pana-n vena as vrea sa lupt”. Adanc sau ce?  Recomand ascultarea cu atentie a tuturor cuvintelor rostite in piese. In cazul in care persoana care a scris versurile, a stat pe ele mai mult de trei minute pe un colt de servetel, in toaleta in timp ce facea pişu, eu imi pun la bataie salariul pe un an.

3. am luat in calcul muzica – daca esti cat de cat “stiutor” intr-ale domeniului e clar ca trupa asta nu spune nimic, nu lasa nimic in urma. Am luat in calcul mesajul, versurile – idem. Ok, atunci hai sa ne concentram pe imagine, ca atat ar mai fi justificabil pentru o trupa care aduna o hoarda de fani. Cand zic gagica la voce, ar trebui sa fie o imagine ok si incitanta…cel putin pentru publicul purtator de cojones, nu? Hai sa vedem!

O gagica vulgar-rubensiana, ca sa nu zic grasa, care pare sa fie omologul feminin al vocalului trupei Lordi in perioada de glorie a Eurovisionului. Aripi de drac si chiloti. I rest my case!

„Cronica” asta nu este de fapt o cronica, asa ca nu va avea pattern-ul clasic de tracklist sau label. Nu are nici nota, pentru ca mi-e cam rusine s-o zic.