Cronica album: Walk The Abyss – The Disclosure Between Surface And Self

Preambul  – „Hate…sau cum sa semeni vant si sa culegi furtuna”

Salut! A trecut ceva vreme, dar m-am reintors si am chef sa imi dau cu parerea! In ultimele cateva zile am observat ce inseamna cu adevarat trupele romanesti pentru ‘jurnalistii’ rock-eri critici de mare anvergura cu istoric bogat in datul cu parerea. Aparent, trupele romanesti sunt formate doar din baietei care au ascultat niste muzica si au avut curajul sa incerce sa cante ceva ce li se potriveste si scoata un album…mare greseala nu? Frate, baieteii aia au petrecut mai multe ore in salile de repetitie decat au petrecut cu parintii sau prietenele si au cheltuit mai multi bani decat o sa scoata vreodata vreun internaut cu pareri, intr-un an; greseala lor e ca au avut tupeu sa ceara parerea internetului, care dupa cum bine stim, intotdeauna castiga. Nu zice nimeni sa nu iti dai cu parerea, dar incearca macar sa ai o logica in ceea ce zici si sa nu ajungi de rasul lumii. Da, sunt de acord ca, o trupa care trimite unei publicatii albumul pentru o recenzie trebuie sa isi asume riscul ca nota, parerile sau reactiile sa fie impotriva asteptarilor. In acelasi timp sunt de acord ca, cel care face cronica sa isi asume responsabilitatea pentru circul creat, iar trupa ar trebui sa fie mai atenta la oamenii cu care lucreaza. Presupun ca nu suna stupid cand un arbitru de cricket e in-charge pentru un meci de MMA, nu? Asa credeam si eu.

Asa, acum ca m-am descarcat o sa ma mut spre ceea ce trebuia sa fac de la bun inceput….mai precis hai sa vedem despre ce-i vorba in albumul asta!

Walk The Abyss – The Disclosure Between Surface and Self

Pentru cei care nu stiu nimic despre trupa asta o sa fiu succint: este o formatie de metal din Bucuresti, cu membrii care vin din alte formatii underground (e.g. First Division, Chaos Cult) care au decis undeva prin 2011, ca ura si pasiunea comuna pe care le detin pot fi exprimate prin muzica. Cei de la Walk The Abyss sunt label-uiti ca fiind o trupa de deathcore, djent, progressive metal, dar dupa indeajuns de multe ascultari am ajuns sa vad nuantele albumului mult mai bine si am ajuns la concluzia ca trupa are foarte multe influente reusind sa se contureze la groove, grindcore, death si hardcore. Stiu sunt aiurea, dar ascultati cu atentie compozitiile si o sa ajungeti la aceeasi concluzie.

Am aflat ca numele albumului, ‘The Disclosure Between Surface and Self” are la baza un concept destul de apasator, legat de numele trupei si care a putut fi perfect exprimat grafic (artwork realizat de Raduta Calin – artwork in care imi regasesc dualitatea) si muzical, printr-un sound care reuseste sa prezinte greutatea subiectului.

Initial nu am fost atras de productia albumului, se simte lipsa low end-ului din bass si explozia chitarelor. Compozitional nu am de comentat decat despre aglomeratia vocilor pe fiecare piesa – sunt cam pe orice bucata, ceea ce poate deveni obositor – dar daca sunteti fanii pig squeal-urilor (recoamand piesa 1000 Suns), atunci asta e ‘albumul’!. Daca sunteti pasionati de riffuri fresh si groovy (like myself) cu siguranta o sa dati de cateva bucati foarte interesante; de exemplu, refrenul de pe piesa The Unknown – care il are ca invitat pe Mihai Ionescu, unul dintre vocalii Cap de Craniu – piesa Imp of the Perversed e plina de ‘bunatati’, also refrenul piesei Go Get A Bigger Shovel care are un touch de melodic death clasic iar solo-ul de la sfarsit e the shiznet! Seriful care s-a ocupat de rec-mix-master este Andrei ‘Oase’ Spataru de la studio-ul Osimetric, also chitarist la Cap de Craniu!

As fi vrut ca The Disclosure Between Surface And Self sa aiba o productie mult mai buna, dar presupun ca experienta o sa isi spuna cuvantul pe urmatorul album/EP din toate punctele de vedere. Totusi asta e o ocazie sa ii vedeti live pe baieti si sa aflati pe pielea voastra cum suna Walk The Abyss si cat de marfa e prestatia trupei! ‘Obliterate those who oppose!’

01. The Unknown feat. Mihai Ionescu

02. 1000 Suns

03. Frailty Of The Human Form