Backfire! – My Broken World

Astazi vorbim din nou despre hardcore-ul olandez. De ceva ani Olanda si Germania par sa isi imparta numele de capitala europeana a acestei miscari (da, la ei putem vorbi despre o “miscare”)… si chiar au motive sa o faca. Din ce am observat acolo apar noi trupe hardcore care merita atentie pe zi ce trece, case de discuri pe felie care investesc si promoveaza asa cum trebuie (holy shit!), exista unitate, o mare masa de oameni pasionati, implicati, interesati si tot ce ii mai trebuie unei “miscari” adevarate. Cu totii stiti deja de Born From Pain, No Turning Back, Vitamin X sau All For Nothing… dar azi a venit randul celor de la Backfire!

Sa fac o scurta istorie… trupa s-a format in 1994 in Maastricht, Olanda si a lansat primul full-length “Rebel 4 Life” in 1995. Al doilea album numit “All Bets Are Off” a fost lansat in 1997 si le-a adus acestora turnee alaturi de nume ca Warzone sau 25 Ta Life. In 1999 trupa trece prin momente foarte grele cand membrul fondator Richards (tobe) se sinucide si trupa e obligata sa ia o pauza de cateva luni. Tobarul trupei Homethrust (Igor) se alatura lor si in 2000 apare albumul cu numarul trei, “Still Dedicated”, care le aduce turnee europene cu Biohazard si Madball urmat in 2001 de EP-ul “The War Starts Here”. In aceeasi perioada Backfire! ia parte la primul Eastpak Resistance Tour alaturi de Breakdown si Maximum Penalty. In 2003 trupa a inregistrat al patrulea full-length, “Change The Game”, in Brooklyn cu Mike Dijan (Breakdown) si Matt Henderson (Agnostic Front & Madball) la productie, urmat de cateva concerte in SUA dar si in celebrul CBGB’s din New York alaturi de nume mari ale scenei. In acest moment Backfire! era deja era o trupa de baza in inima tuturor fanilor hardcore din Europa si nu numai. Inceputul anului 2008 inseamna al cincilea album, “In Harm’s Way” care a fost lansat prin casa de discuri GSR Music. Albumul e foarte bine primit si obtine trupei aparitii la festivaluri ca Groezrock, With Full Force, Hellfest sau The Black & Blue Superbowl din New York. Dupa doi ani constant pe drumuri in care a devenit una dintre stalpii hardcore`ului european, trupa decide sa puna punct carierei de 15 ani.

Se pare totusi ca pasiunea a fost mai puternica decat orice si baietii nu au putut sta foarte mult departe de scena, asa ca in iarna anului 2011 trupa a intrat in studio sa inregistreze un nou album… cel despre care vorbim si in articolul de fata. “My Broken World” a fost lansat in februarie 2012 prin aceeasi casa de discuri ca si precedentul sau, iar mai nou, dupa lansarea albumului, trupei s-au alaturat doi fosti membri No Turning Back, Sjarm la chitara si Giel la bass.

“My Broken World” a fost produs alaturi de Igor Wouters, masterizat de Alan Douches si contine 15 piese de hardcore-punk traditional ca la carte cu rapiditatea si nervul specific… guest vocals din partea lui Hein Tech9 si Dave Right Direction si chiar un cover Crowbar dupa piesa Existence Is Punishment. Dupa ce veti asculta materialul asta veti realiza ca Backfire! mai au foarte multe de spus iar retragerea lor definitiva ar fi fost clar o mare pierdere pentru toti simpatizantii muzicii agresive. Expresia “pissed, raw & angry” descrie perfect noul material al olandezilor. Lasati la o parte amintirile legate de clasicul debut “Rebel 4 Life” pentru ca “My Broken World” e fara discutie cel mai bun produs al trupei de pana acum. Prima impresie pe care am avut-o dupa ce am bagat cd-ul si a inceput prima piesa a fost…”da’ baiatul asta cand respira?”. Simti ca te arunca intr-un circle pit haotic din momentul in care riffurile simple si catchy si tobele rapide se dezlantuie alaturi de vocea crizata a lui Pat care continua pe intreg albumul cu un vibe de live. “Broke, bruised and bitter” e clar una dintre cele mai bune piese de inceput de album hardcore pe care le-am ascultat pana acum. E ceea ce astepti de la o trupa hardcore pur 100% old school fara influente sau alti factori care ar deranja doritorul clasic al genului.

Versurile sunt extrem de bine asezate incat pot face din fiecare piesa in parte o “preferata” a fanilor si sunt bazate pe cele mai adanci frustrari, pierderi si dezamagiri ale vocalistului. Daca veti avea rabdarea sa le studiati un pic sunt sigur ca fiecare dintre voi se va regasi in acele cuvinte si trairi. In booklet-ul cd-ului am putut vedea si ca o parte dintre piese au parte de cate un citat sub versuri, ultimul fiind “I hope the leaving is joyful; and I hope never to return” – Frida Kahlo. Ca sa aflati restul detaliilor va trebui sa cumparati cd-ul.

Cum au spus chiar ei… ” This is not a comeback, this is an encore.” Cu un nou album si mai hotarati ca oricand, Backfire! sunt pregatiti sa asalteze din nou scenele cluburilor si festivalurilor din intreaga lume, iar din cate am aflat baietii pregatesc deja un nou album care va iesi pe piata la mijlocul anului 2013!

I’ve got this power in me! The will to make it stop!

I’m caught in a pattern of self-destruction

And I’m trying to get back on top!