ANTHRAX – Worship Music

Dupa opt ani indelungati, ANTHRAX revin cu al zece-lea album, care fara indoiala, este o revenire reusita a lineup-ului clasic.  „Worship Music” satisface cu siguranta nevoile ascultatorilor pentru un material nou dar si demonstreaza de ce sunt capabili cu adevarat americanii.

In ultimii ani, cei de la ANTHRAX s-au impiedicat extraordinar de mult, asemanator cu METALLICA si al lor  „Death Magnetic”fiind astfel o mica provocare sa abordezi „Worship Music” cu o minte deschisa la prima ascultare; peste toate astea, sincer vorbind, ultimul lor album din 2003, „We’ve Come For You All”, nu a fost cea mai grozava creatie a lor.  In loc sa stau si sa ma iau insa de problemele trupei, am ascultat albumul o data, de doua ori si am realizat ca noul material chiar suna bine.

Dupa un scurt intro, cvintetul se dezlantuie cu o forta si pasiune considerabila prin piesa Earth on Hell si este determinat sa ne arate ca revenirea este in forta si ca starea de spirit e mai buna ca niciodata. Cand in sfarsit am avut ocazia sa ascult versiunea din 2011 a vocalului Joey Belladonna, am avut un mic soc. Suna cam diferit fata de cum eram obisnuiti – are o voce mai adanca, mai puternica si se bazeaza pe un stilul dur ce va aminti de fostul vocal, John Bush. Chiar daca e ciudat cu Belladonna care scoate sunetele specifice lui Bush, se potriveste si deschide bine albumul. Cei din ANTHRAX nu prea isi intra in ritm pana la The Devil You Know care este molipsitoare de la prima nota si are acel sound specific trupei. Marea surpriza vine la refren, care este surprinzator de melodic si atragator, de aici rezultand una din cele mai bune piese ale lor de pe ultimele albume. Fight Em Til’ You Can’t e plina de viata ca si cum ar fi fost compusa in anii ’80… are chiar si un element specific americanilor: acele strigate in „haita”. Alte doua piese care le-am remarcat au fost I’m Alive, cu stilul ei arzator si refrenul bombastic (chiar daca nu prea suna a ANTHRAX), si In The End, care contine riffuri moderne (asemanatoare celor din EXODUS) alaturi de o voce inflacarata, indurerata si o masiva atmosfera dramatica.

Din pacate si acest album este „infectat” cu obisnuitele piese de umplutura, rezultand ca nici acest material nu este perfect. In timp ce piese ca The Giant si Judas Priest sunt cat de cat bine bine construite, Crawl e prea linistita, Revolution Screams e prea comuna si monotona iar The Constant nu e la nivelul pieselor anterioare in ciuda faptului ca are unele parti interesante. In mare parte, noul material e mai apropiat ca stil de albume din perioada lui Bush ca: „Sound of White Noise” or „Stomp 442„. Totusi mai exista cate-o sclipire al vechiului sound din „Among the Living” si „Persistence of Time” ce poate fi auzita in refrene si interpretarea riffurilor.

La o durata de aproape o ora, am impresia ca noul album a fost lungit un pic cam mult, dar nu-i putem invinovati ca erau atat de entuziasmati dupa aceasta pauza indelungata. Dupa toata drama si conflictele din ultimii ani, ANTHRAX au revenit in forta, tinandu-si capul sus in continuare. „Worship Music” va incanta fanii, fiind probabil cel mai bun album de la „Persistence of Time”. E un inceput promitator pentru noua era ANTHRAX si sper ca pentru un timp sa nu mai existe  probleme. Chiar daca mai era destul de lucrat pana la perfectiune, baietii din Brooklyn pot sta linistiti stiind ca au scos un album mult mai bun fata de orice a scos METALLICA in ultimii douazeci de ani.

01. Worship (intro)
02. Earth on Hell
03. The Devil You Know